آرشیو مهر ماه 1401

در اين وبسايت شما را در جريان تازه هاي هوش مصنوعي و يادگيري ماشين قرار مي دهيم.

کاربرد ای پی آی

۱۶ بازديد
در هنگام استفاده از API، امکان دسترسی مستقیم به اطلاعات حساس و مهم برای سایر سیستم ها وجود ندارد و فقط دستورها و رابط های تعریف شده در اختیار افراد قرار خواهند گرفت. بنابراین یکی از مزایای استفاده از آنها، امنیت آنهاست. همچنین API، ارتباط بین سیستم های مختلف را آسان می نماید با تعریف پروتکل های استاندارد و تعریف شده امکان ارسال و دریافت دستورات و اطلاعات را در مدت زمان کوتاه برای ما فراهم می کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از API، استفاده از آن در شرکت ها می باشد که این کار برای آنها مزایایی دارد. ممکن است این سوال ذهنتان را درگیر کند که شرکت ها چه مزایایی از ارائه API خود می برند؟ در پاسخ این سوال می توان گفت که شرکت ها از ارائه این رابط کاربردی برنامه نویسی می توانند به دو صورت بهره مند شوند که عبارتند از :

از سرویس شرکت ها استفاده می شود: ارائه API توسط شرکتی باعث افزایش سرویس می شود و همچنین به تعداد کاربران آنها نیز افزوده می شود که این مورد برای بسیاری از شرکتها یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. به عنوان مثال اگر فردی روی سایت‌ خود امکان ورود با سایت های گوگل یا فیسبوک را داشته باشد، موجب می شود که به صورت ناخودآگاه کاربران اقدام به استفاده از حساب های کاربری خود در این دو سایت شوند و این برای این سایت ها یک سود بزرگ به شمار می آید.
API ها همواره رایگان نیستند: بسیاری از سرویس هایی که آنها ارائه می دهند فقط تا یک حدی رایگان هستند. مثلا ارائه سرویس فقط برای 100 تا درخواست رایگان است و برای ارائه سرویس برای بیش از این مقدار درخواست باید ماهانه هزینه ای را پرداخت کرد. البته لازم به ذکر است که API هایی هم وجود دارند همیشه و در هر حالتی رایگان نیستند و معمولا سایت ها و سرویس های بزرگ API خود را به صورت کاملا رایگان ارائه نمی دهند و از یک جایی به بعد برای درخواست های خود هزینه ‌هایی را دریافت می کنند.

برای درک بهتر مفهوم api اینجا کلیک کنید.

کاربرد شبکه­ های عصبی

۱۵ بازديد
کاربرد شبکه­ های عصبی: شبکه عصبی Neural Network ، در دنیای مالی، به طور گسترده ­ای مورد استفاده قرار می­گیرند. به توسعه فرآیندی مانند پیش­بینی سری زمانی، تجارت الگوریتمی، طبقه­ بندی اوراق بهادار، مدل سازی ریسک اعتباری و ساخت شاخص ­های اختصاصی و مشتقات قیمت و با برنامه ­هایی برای عملیات مالی، برنامه ریزی شرکت، تجارت، تجزیه و تحلیل تجارت و نگهداری محصول بسیار به کار می­رود.

شبکه­ های عصبی همچنین در برنامه ­های تجاری مانند پیش­بینی و راه­ حل­ های تحقیق در بازاریابی، کشف تقلب و ارزیابی ریسک، مورد استفاده گسترده قرار گرفته ­اند. و از دیگر کاربردهای شبکه ­های عصبی، شناسایی چهره ها، شناسایی افراد در تصاویر، تشخیص حالت­های چهره (عصبانی، شاد)، اشیا موجود در تصاویر (علائم توقف، عابر پیاده، نشانگر خط …)،تشخیص حرکات در ویدئو، شناسایی صداها، شناسایی بلندگوها، رونویسی گفتار به متن، تشخیص احساسات در صداها، تشخیص احساسات در متن (بازخورد مشتری) از کاربردهای بسیار مفید یک شبکه عصبی است.

برای مطالعه بیشتر درموردشبکه های عصبی روی لینک زیر کلیک کنید.
https://bigpro1.com/fa/neura-networks/